24 травня викладачі хімії Богдан Галина Іванівна, Редько Валентина Володимирівна, Долотова Галина Володимирівна у внутрішньому дворі коледжу провели для здобувачів освіти майстер-клас «Від теорії до практики». Ключовою метою заходу було показати, що теоретичні знання, експериментальні вміння та навички з хімії не зводяться лише до проведення хімічних експериментів. Майбутні фахівці харчових виробництв повинні знати, як творчо використовувати набуті знання й уміння в професійній діяльності та повсякденному житті.
Викладач Богдан Г.І. запропонувала студентам знайти хімічні способи заповнення газом надувних кульок та продемонструвала як надути кульку за допомогою питної соди і оцтової кислоти. Здобувачі освіти першого та другого курсів відділення харчових технологій разом з викладачем малювали на свіжих зрізах картоплі смайлики йодною водою та пояснювали результати спостережень. Викладач Редько В.В. продемонструвала хімічні перетворення, малюючи смайлики на білій футболці почергово крохмальним клейстером і йодною водою. Порівняльний експеримент пероксиду гідрогену із зображеннями на тканині та зрізах картоплі продемонстрував наявність ферменту каталази в міжклітинній рідині картоплі і відсутність змін на тканині. Для аналізу результатів застосовувались закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень, що підтвердило важливість інтегрованих знань природничих наук.
Одним із досліджень було виведення забруднень із тканини. Йодний смайлик поступово зникав після нанесення розчину натрій тіосульфату.
Кожен студент знає, що хімічні середовища визначають за допомогою певних індикаторів. Чи можна розчин чорного чаю використати як індикатор, чому чай з шматочком лимона світліє? Цікаво було спостерігати за змінами забарвлення чайного розчину в лужному середовищі при добавлянні питної соди та кислому при добавлянні кількох кристаликів лимонної кислоти.
Викладач Долотова Г.В. продемонструвала досліди на зміну забарвлення індикаторів в різних хімічних середовищах, виявлення пептидних зв’язків у білках біуретовою реакцією.
Результати досліджень, рівняння реакцій, що відображали перетворення речовин, записувались на демонстраційній дошці, що дало можливість зробити грунтовні висновки.
Цінність хімічної науки в інтегрованому курсі природничих дисциплін в тому, як її досягнення можуть використовуватись людиною для розвитку різних галузей виробництва, в повсякденному житті. Здатність застосовувати знання у практичній діяльності – це одна з ключових програмних компетентностей здобувачів освіти за освітньо-професійною програмою Харчові технології.
Галина Богдан, Валентина Редько