Екскурсійно-практичні заняття як елемент професійної підготовки здобувачів спеціальності «Туризм і рекреація»: досвід проведення оглядової екскурсії в Музеї історії Луцького братства

Категорії: ,

Students of the educational and professional program Tourism / Tourism and Recreation participated in a workshop led by Olena Biryulina, head of the Lutsk Brotherhood History Museum. The class was aimed at demonstrating the methodology of conducting a sightseeing tour with an emphasis on modern professional techniques of tour guiding. During the guided tour of the museum halls, students had the opportunity to observe how the tour narrative’s logic is constructed, how the tour’s thematic framework is formed, and how key exhibits are selected. For future tourism professionals, these elements are fundamental, as they determine the quality of tourism services.

Якісно організоване практичне заняття дає здобувачам можливість зануритися у реальний професійний контекст, відчути специфіку взаємодії з аудиторією, опрацювати техніку подачі матеріалу та зрозуміти логіку побудови екскурсії. Саме таким став практикум, проведений завідувачем Музею історії Луцького братства Оленою Бірюліною. Заняття було спрямоване на демонстрацію методики проведення оглядової екскурсії з акцентом на сучасні професійні прийоми ведення екскурсійного супроводу. Під час оглядової екскурсії залами музею студенти мали можливість спостерігати, як вибудовується логіка екскурсійної розповіді, як формується тематичний кістяк екскурсії та як підбираються ключові об’єкти показу. Олена Бірюліна продемонструвала принципи структурованої подачі матеріалу: від вступу, що занурює аудиторію в історичний контекст, до завершальних акцентів, які допомагають підсумувати побачене та почуте.

Особливу увагу під час заняття було приділено техніці контакту з аудиторією. Здобувачі спостерігали, як екскурсовод вибудовує комунікацію з групою, залучає слухачів до розмови, підтримує інтерес та адаптує темп розповіді до їх сприйняття. Демонстрація таких прийомів дає студентам розуміння, що успішна екскурсія – це не лише фактологічна наповненість, а й уміння працювати з людьми, відчувати їх реакцію та керувати увагою.

Важливою складовою заняття стала демонстрація інтерактивних методів подачі матеріалу. Під час перегляду експозиції використовувалися запитання-провокації, елементи діалогу, міні-завдання, що стимулювали залученість групи. Здобувачі побачили, як інтерактиви дозволяють перетворити екскурсію з пасивного прослуховування на активний процес пізнання, створюють емоційний контакт та роблять історичний матеріал доступнішим і цікавішим.

Для майбутніх фахівців туризму такі елементи є фундаментальними, адже визначають рівень якості туристичної послуги.