Дуальна освіта як спосіб формування конкурентоздатних фахівців харчової промисловості

,

У підготовці здобувачів освітньо-професійної програми «Харчові технології» застосовуються елементи дуальної освіти, які поєднують теоретичне навчання у закладі освіти з виконанням практичних завдань на базі підприємств. Такий підхід до освітнього процесу є надзвичайно ефективним для підготовки фахівців у галузях, що вимагають не лише глибоких знань, але й потребують ґрунтовних практичних навичок і розуміння реальних умов роботи. Харчова промисловість є однією з таких сфер. В зв’язку з цим викладачка Неля Табун провела практичні заняття з освітнього компоненту «Охорона праці в галузі та безпека життєдіяльності» на підприємстві ТОВ «ВЕСТ ВЕЙ» (Луцький спиртзавод), що є партнером коледжу в рамках укладеної угоди про співпрацю.

Підприємства спиртової галузі характеризуються складними технологічним обладнанням, фізико-хімічними процесами, а також шкідливими та небезпечними умовами праці. В ході занять розглянули питання організації охорони праці на виробництві, навчання і пере.вірки знань з питань охорони праці, загальні вимоги безпеки до виробничих процесів, показників мікроклімату в межах робочої зони виробничих, природного та штучного освітлення виробничих і допоміжних приміщень, безпечної експлуатації систем вентиляції, правил безпечної експлуатації технічних засобів протипожежного захисту та первинних засобів пожежогасіння, збереження життя в надзвичайних ситуаціях.

Такі заняття є важливими не лише для глибшого засвоєння навчального матеріалу, а й для формування у здобувачів відповідального ставлення до питань безпеки на робочому місці. Інтеграція теорії та практики в межах дуальної освіти створює сприятливі умови для підготовки конкурентоспроможних спеціалістів, готових до викликів сучасного виробничого середовища.

Ольга Ройко, Неля Табун