Як досягти позитивного взаєморозуміння між викладачем та учнем
-
Спілкуйтеся якомога більше з дітьми, особливо в позаурочний час.
-
Визнайте унікальність кожного учня.
-
Дорожіть довірою дітей. Це обов’язковий компонент у діяльності будь-якої соціальної групи, який досягається компетентністю, сумлінністю й чесністю.
-
Будьте ворогом такому принципу керівництва: "Кого хочу – милую, кого хочу – караю.”
-
Пояснюючи – переконуйте, не підвищуйте голосу на учнів.
-
Змиріться з думкою, що багатство викладача – у його духовності, а не в матеріальному достатку.
-
Ви і Ваш предмет – не центр Землі, є ще й інші навчальні предмети. Не намагайтеся перенести на домашнє завдання те, чого не встигли зробити на уроці.
-
Зрозумійте, що часто учень мовчить не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією (пригадайте свій перший урок).
-
Упізнавайте в дітях себе колишнього – і вчіться в них! Умійте оцінити якусь ситуацію або точку зору учня очима самого учня.
-
Улюблений викладач той, що посміхається, наділений почуттям гумору. Тож частіше посміхайтеся!!!
Пам’ятка для викладача в роботі з батьками
- Залучайте батьків до життя технікуму, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.
- Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці, бажано прилюдно.
- Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів. — Це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше. Завжди щиро (без тіні сарказму) радійте їх появі в технікумі.
- Називайте батьків по іменах та по батькові. Не вживайте поширених фраз«мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.
- На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов’язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.
- Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками. Окреслюйте проблеми та визначайте потрібну допомогу з боку батьків для її вирішення.