Ключові виклики та можливості професійної освіти

Категорії: ,

30 вересня 2025 року в коледжі відбулося засідання секції заступників директорів з навчально-виробничої роботи «Ключові виклики та можливості, які несе новий Закон України «Про професійну освіту».

Семінар розпочався з вітального слова Світлани КІЗИМ, заступника директора з навчальної роботи, яка ознайомила присутніх з історією нашого коледжу, його основними етапами становлення та досягненнями. У своєму виступі вона наголосила на важливості збереження традицій закладу, водночас підкреслюючи необхідність модернізації освіти відповідно до сучасних викликів.

У першій частині засідання директор НМЦ ПТО у Волинській області Зоя ПАРФЕНЮК зупинилася на основних новаціях закону: нові стандарти професійної освіти відкривають можливості інтеграції у європейський освітній простір, спрощена процедура ліцензування та скасування складних перевірок сприятимуть зменшенню бюрократії. Вона наголосила на зміні статусу здобувача освіти, що позитивно вплине на імідж професійної освіти, підкреслила важливість ранньої профорієнтаційної роботи — починаючи зі школи і навіть дитячого садочка. Новий закон вводить присудження кваліфікації «спеціаліст» через незалежне зовнішнє оцінювання у кваліфікаційних  центрах, а також потребує подальшої роботи над створенням навчально-практичних центрів.

Під час обговорення змісту закону керівник секції Інна СЕМЕНЮК виділила першочергові цілі та завдання: забезпечення наявності професійних стандартів, опрацювання можливостей створення кваліфікаційних центрів, а також розроблення  освітніх і навчальних програм та освітніх компонентів.

Вікторія ЗАХАРКЕВИЧ у своїй доповіді «Від професійного стандарту до освітньої програми» розкрила ключові аспекти складання освітніх програм — хто їх розробляє, форми здобуття освіти, зміст освітніх компонентів. Вона наголосила на важливості створення навчально-методичних комплексів із чіткими критеріями оцінювання, орієнтованими на професійні компетентності здобувачів освіти.

Особливу увагу було приділено аналізу потреб ринку праці та моніторингу результатів навчання. Також було відзначено необхідність STEM-модернізації професійної освіти та постійного підвищення кваліфікації викладачів і майстрів виробничого навчання.

Практична частина заходу була присвячена навчанню зі створення освітніх програм за допомогою онлайн-конструктора, що допоможе впроваджувати нові стандарти професійної освіти на практиці.

Семінар-практикум пройшов у динамічній атмосфері професійного обміну та співпраці. Усі присутні відзначили важливість проведення подібних заходів для розвитку професійної освіти в області.