Гостьова лекція від фахівця Національної служби посередництва та примирення

Категорії: , , ,

08 жовтня 2025 року у рамках меморандуму про співпрацю було проведено гостьову лекцію для здобувачів освіти з ОПП «Облік і оподаткування» та ОПП «Фінанси, банківська справа та страхування» у Волинському фаховому коледжу НУХТ на тему «Національна служба посередництва і примирення. Ваш партнер у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів)».

Лектор, Олена Середюк, випускниця коледжу, фахівець Національної служби посередництва та примирення, не лише глибоко розкрила теоретичні аспекти трудових суперечок, але й поділилася практичним досвідом. Були проведені практичні симуляції критичних ситуацій на підприємствах де здобувачі освіти приймали активну участь.

Студенти дізналися, що Національна служба посередництва та примирення є постійно діючим державним органом, створеним Указом Президента України з 1998 року. Її діяльність ґрунтується на принципах роботи аналогічних зарубіжних служб, які успішно функціонують вже понад 100 років.

У межах лекції акцентовано увагу на ключових напрямах діяльності, спрямованих на забезпечення ефективної взаємодії сторін соціально-трудових відносин і запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).

Зокрема, визначено такі основні аспекти:

  1. Сприяння конструктивній взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів) з метою досягнення взаємоприйнятних рішень.
  2. Прогнозування можливого виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та здійснення заходів, спрямованих на їх своєчасне врегулювання з урахуванням соціально-економічних передумов.
  3. Організація процесів посередництва та примирення під час розв’язання колективних трудових спорів (конфліктів) із залученням незалежних фахівців і медіаторів.
  4. Забезпечення розвитку соціального діалогу між сторонами соціально-трудових відносин та підготовка узгоджених пропозицій щодо удосконалення соціально-економічних і трудових відносин в Україні.
  5. Реалізація профілактичних заходів, спрямованих на запобігання колективним трудовим спорам (конфліктам) шляхом системного моніторингу, підвищення рівня комунікації та взаєморозуміння між сторонами.
  6. Підвищення рівня правової культури учасників соціально-трудових відносин через проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи, навчальних заходів та консультацій з питань трудового законодавства.

Хочемо висловити щиру подяку Олені Середюк за чудову лекцію та цінні знання, якими вона поділилася зі студентами.