Зовсім не знак запитання і не правильну кому треба було поставити студентам під час заходу, який організував викладач суспільних дисциплін Олександр Новосад. Адже в коледжі у рамках «Всеукраїнського тижня права» відбувалася чергова дебатна гра на тему «Українська освіта пріоритетніша за європейську», де авторитетне журі оцінювало силу аргументів двох команд.
Команда пропозиції у складі студентки 18 групи Тетяни Сахарук, студентів 53 групи Андрія Приступи та Павла Коваля захищала тезу дебатів, а команду опозиції представляли студентки 15 групи Анна Гладун, Юлія Стасюк та Олена Богайчук.
Метою проведення дебатів є розвиток ораторських навичок в середовищі студентської молоді на основі прикладів з реального життя. Яка з команд захищає тезу дебатів, а яка розбиває аргументи вирішується шляхом жеребкування. Критерії оцінки гравців: аргументія, форма подачі інформації, відповіді на запитання та цікава додаткова інформація.
Тема якості та пріоритетності національної освіти – назріла й наболіла. Напевно чимало дискусій з цього приводу відбулося останнім часом в Україні як в експертному середовищі, так і в суспільстві загалом. Порівняння української і зарубіжної освіти обросло рядом стереотипів і не раз стає каменем спотикання для сучасної людини при оцінці власних переваг у житті.
Які перспективи і недоліки української освіти в порівнянні з європейською, що здобувають і що втрачають студенти при виборі котрогось з пріоритету, чому молоді люди виїжджають здобувати освіту за кордоном і чому залишаються, де фінансово вигідніше навчатися – всі ці дискусійні питання з’ясовували учасники, використовуючи в якості аргументів правові та економічні аспекти. Активними учасниками заходу були також студенти-глядачі, які задали чимало запитань гравцям дебатних команд.
Андрій Приступа наголосив, що за даними аналітичних центрів, освіта в Україні, і в Європі по суті є однаковою. До того ж, навчатися в Україні – дешевше.
Представниця команди опозиції Анна Гладун акцентувала увагу на практичності європейської освіти як серед викладачів, так і студентів, серйозних фахових іспитах для майбутніх спеціалістів.
Справжні овації глядачів викликав виступ Тетяни Сахарук. Вона розповіла чому українській молоді пріоритетніше здобувати українську освіту.
Справжній спеціаліст з українським дипломом, який має знання, займається улюбленою справою, може бути так само потрібним навіть в інших державах. Не всі, хто навчається за кордоном, може там залишитися на постійне проживання. Не всі держави Європи хочуть бачити українських студентів у якості своїх працівників. Адже можна навчатися не досить добре в якомусь європейському вузі, хизуватися міжнародним дипломом, але на ділі програвати сильному українському спеціалісту.
Попри здавалося б стереотипну позицію, що виграти гру легше опонуючи проти вітчизняної освіти європейськими зразками, саме аргументи команди пропозиції на користь української освіти були визнані переконливішими і членами журі, і глядачами залу.
Найкращою учасницею турніру стала представниця команди пропозиції Тетяна Сахарук, а найбільше балів у команді опозиції отримала Анна Гладун.
При обговоренні результатів після гри присутні погодилися, що дебатний напрямок серед студентства коледжу необхідно продовжувати розвивати.