15-16 вересня педагогічні працівники коледжу взяли участь у роботі міжнародної онлайн конференції у рамках Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону «Освіта, перепідготовка та інклюзія: трансформація під час кризи».
Захід було організовано та проведено на виконання пункту 13 Плану заходів з реалізації Програми головування України у Стратегії Європейського Союзу для Дунайського регіону у період з листопада 2021 року по листопад 2022 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2021 р. № 1150-р. за сприяння Міністерства освіти і науки України на базі Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника.
Стратегія Європейського Союзу для Дунайського регіону (ЄСДР) є однією з чотирьох макрорегіональних стратегій ЄС, що спрямована на зміцнення транснаціонального співробітництва в регіоні, подолання диспропорцій в його соціально-економічному розвитку, об’єднання та координацію зусиль усіх учасників для втілення спільних проектів. Україна стала першою державою, що не є членом ЄС, яка головує у ЄСДР у 2022 році.
Головування в ЄСДР є важливим етапом процесу європейської інтеграції України, що вкотре підкреслює готовність нашої держави до плідної партнерської співпраці в регіоні. Одним з тематичних пріоритетів свого Головування Україна обрала «Розвиток людського капіталу та ринків праці», що відповідає тематиці конференції.
Інвестиції в професійну підготовку та освіту є запорукою економічного розвитку та швидкого виходу з кризи. Пандемія COVID-19, а пізніше незаконна збройна агресія Росії проти України нанесли важкі удари стабільності Дунайського регіону, ринкам праці, спровокували міграцію, проблеми з безробіттям, як ніколи загострили важливість інклюзивного підходу до питання працевлаштування та перепідготовки. Стратегія Європейського Союзу для Дунайського регіону є відмінним форматом для успішної реалізації євроінтеграційного вектору України та поглиблення регіонального галузевого співробітництва в даних сферах.
В ході панельних дискусій конференції на публічне обговорення виносились: питання інклюзії у сфері професійної перепідготовки та на ринку праці в умовах кризи в регіоні; основні проблеми трансформації професійної освіти під час війни; наявні та заплановані законодавчі зміни в сфері професійної освіти, освіти дорослих (освіти протягом життя), соціальної політики та ринку праці; питання біженців з України та ВПО в контекстів функціонування ринків праці та нові підходи до працевлаштування; основні фінансові інструменти, програми та проекти.
Методист Ніна Ребрина