Дотримання принципів академічної доброчесності учасниками освітнього процесу є ключовою передумовою забезпечення якісної підготовки здобувачів освіти коледжу.
21 січня 2025 року, на запрошення дирекції коледжу, відбулася гостьова лекція доктора економічних наук, професора, завідувача кафедри міжнародних економічних відносин та управління проєктами Волинського національного університету імені Лесі Українки, Андрія Бояра на тему: «Роль академічної доброчесності у забезпеченні якості освіти: виклики та перспективи в контексті акредитації освітньо-професійних програм».
Під час лекції було розглянуто принципи доброчесності, основні прояви академічної недоброчесності, заходи запобігання плагіату, а також порядок дотримання зрозумілих і чітких процедур академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу. Обговорювалися практичні аспекти впровадження сучасних цифрових технологій для перевірки робіт на плагіат, розробка механізмів і регламентів для учасників освітнього процесу, організація заходів з підвищення академічної грамотності, активна позиція студентства щодо нульової терпимості до плагіату.
Також було представлено результати статистичного аналізу Східноукраїнського фонду соціальних досліджень на тему «Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку» на предмет використання під час навчання здобувачами освіти різних форм академічної недоброчесності та запропоновано практичні шляхи їх подолання.
Лектор наголосив, що заклади освіти з високими стандартами доброчесності досягають кращих результатів у підвищенні якості освіти, відповідно, забезпечується позитивний імідж та довіра, збільшується кількість вступників, а також успішно працевлаштованих випускників.
Заходи такого формату сприяють підвищенню етичної культури, зміцненню довіри в освітньому середовищі, розвитку професійної відповідальності, покращенню якості навчально-методичних матеріалів, уникненню плагіату та заохоченню здобувачів освіти до самостійної роботи, формують модель поведінки студентів на прикладі відповідальних викладачів, запобігають академічним порушенням і мотивують педагогів до професійного саморозвитку.
Ніна РЕБРИНА