Воркшоп з підвищення кваліфікації «Цифровізація освітнього процесу: сучасні технології»

Категорії:

13 січня 2025 року, в рамках запланованих методичних заходів для педагогічних працівників коледжу, викладачами циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії було проведено воркшоп з підвищення кваліфікації «Цифровізація освітнього процесу: сучасні технології».

Робота була побудована за напрямами:

  • «Вебсайт коледжу як ключовий фактор інформаційної прозорості освітнього процесу».
  • «Штучний інтелект у освітньому просторі: перспективи впровадження, ризики та виклики».
  • «Промт-інженерія в освіті: методика ефективної комунікації з ШІ-асистентами».
  • «Інноваційні цифрові рішення в освіті: можливості та практичні аспекти».

У вступному слові до учасників заходу директор коледжу, Корчук Ігор Васильович, наголосив, що колектив коледжу постійно та системно працює над створенням інноваційного освітнього середовища, цифровізацією освітнього процесу, над забезпеченням відповідності якості освітніх послуг сучасних вимогам фахової передвищої та професійної освіти, а також потребам ринку праці. У коледжі оновлюється та модернізується матеріально-технічна база, активно впроваджуються сучасні освітні технології, зокрема системи, що використовують штучний інтелект, завдяки яким, здобувачі освіти отримують індивідуальні рекомендації, адаптовані до їхніх освітніх потреб, темпу засвоєння матеріалу, забезпечується можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії.

Олександр Ройко, кандидат технічних наук, голова циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії коледжу зазначив, що відкритість та доступність інформації про освітній процес є критично важливими для всіх учасників освітнього процесу – від вступників до роботодавців. У сучасному освітньому просторі веб-сайт закладу освіти став не просто інформаційним ресурсом, а й потужним інструментом забезпечення прозорості освітнього процесу. Під час презентації було детально розглянуто оновлену структуру веб-сайту коледжу, його основні категорії та розділи. Особливу увагу було приділено розміщенню матеріалів для роботи викладачів, інформаційних матеріалів для вступників та здобувачів освіти. Спікер наголосив на тому, що чітка структуризація контенту забезпечує зручний доступ до необхідної інформації для кожної цільової аудиторії.

В умовах акредитації освітньо-професійних програм веб-сайт закладу освіти відіграє ключову роль у демонстрації відповідності освітніх програм встановленим критеріям якості, забезпечує публічний доступ до основних документів, навчальних планів та інформації про викладацький склад. Це дозволяє стейкхолдерам оцінити якість освітніх послуг та прийняти обґрунтовані рішення щодо вибору освітньої програми. Розвиток веб-сайту коледжу та постійне оновлення його контенту сприяє формуванню позитивного іміджу закладу освіти та підвищенню довіри до якості освітніх послуг, що надаються. Це набуває особливої актуальності в контексті зростаючої конкуренції на ринку освітніх послуг та підвищення вимог до якості підготовки здобувачів у закладах фахової передвищої освіти.

У своєму виступі Олександр Юрійович також розглянув актуальні напрями впровадження штучного інтелекту в освітній простір коледжу, окресливши як перспективи, так і потенційні виклики цього процесу. Роль сучасного педагога трансформується. Він стає фасилітатором освітнього процесу, який повинен володіти новітніми цифровими компетенціями, вміти створювати баланс між технологічними інноваціями та живим спілкуванням учасників освітнього процесу. Попри впровадження інновацій, педагоги коледжу залишаються ключовими наставниками, які підтримують студентів та учнів у їхньому особистісному та професійному розвитку. Застосування штучного інтелекту підсилює можливості педагогів, залишаючи за ними головну функцію менторства та натхнення здобувачів освіти на досягнення нових вершин.

Викладач фахових дисциплін, Артем Кавара розповів про найбільш популярні ШІ-асистенти, зокрема їх функції, особливості роботи та можливості у різних сценаріях. Серед них були такі відомі платформи, як ChatGPT, що пропонує широкий спектр функцій для різних завдань, Gemini, який спеціалізується на генерації тексту та пошуку інформації, а також NotebookLM – платформа, що здатна генерувати підсумки, пояснення та відповіді на основі вмісту, завантаженого користувачами. Ці інструменти можуть стати незамінними помічниками для викладачів. Окрему увагу було приділено стратегіям промпт-інженерії — мистецтву формування точних запитів для отримання максимально корисних відповідей. Учасники побачили реальні приклади роботи з ШІ та зрозуміли, як адаптувати ці технології до власних завдань.

Практична частина заходу дозволила учасникам самостійно протестувати ШІ-асистенти та відпрацювати отримані знання.

Викладачі фахових дисциплін Юрій Карплюк, Софія Смолій презентували можливості та власний досвід ефективного використання цифрових застосунків Canva, Notion, Miro, Evernote, які значно підвищують ефективність та структурованість роботи педагога, надають можливість організації спільної праці, використання готових шаблонів, заощадження часу при підготовці до занять, а головне, надають можливість створення е-контенту, інформативного, цікавого, легкого для сприйняття та засвоєння здобувачами освіти.

У підсумку заходу було підкреслено, що успішна інтеграція сучасних цифрових технологій в освітній процес можлива, лише, за умови збереження гармонійного балансу між технологічними можливостями та людським фактором, де інновації доповнюють, а не замінюють традиційні методи навчання.

Ключовим завданням для педагогів коледжу є створення оптимальної структури освітнього середовища, де технології забезпечують розвиток особистості та підвищення якості освіти.

Олександр РОЙКО, Ніна РЕБРИНА