22 травня викладачі циклової випускової комісії обліку та фінансів взяли участь у роботі круглого столу «Підготовка фахівців для сектору економіки та бізнесу: гармонізація ринку праці та ринку освітянських послуг» із спеціальності 071 Облік і оподаткування. Захід було організовано Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».
Метою круглого столу стало обговорення актуальних питань підготовки кваліфікованих кадрів для потреб сучасного ринку праці, налагодження ефективної взаємодії між закладами освіти та роботодавцями, а також визначення перспектив розвитку освітніх програм відповідно до вимог виробництва.
Під час заходу розглядались такі актуальні питання, як:
- формування професійного зростання та лідерства фахового молодшого бакалавра: спеціальність 071 Облік і оподаткування;
- аналіз підготовки кадрів для економічної галузі України та контингент здобувачів освіти спеціальності;
- професійні компетентності випускника;
- навчально-методичне забезпечення освітньо-професійних програм;
- організація практичної підготовки здобувачів освіти у тісній співпраці з роботодавцями: позиції щодо поліпшення;
- основні вимоги до підготовки фахового молодшого бакалавра зі спеціальності 071 Облік і оподаткування;
- узгодження компетентностей та результатів навчання майбутніх бухгалтерів з вимогами Міжнародних стандартів освіти;
- поєднання фахових знань з професійною етикою бухгалтера;
- необхідність безперервного професійного розвитку тощо.
Окрему увагу було приділено ключовим викликам, які постають перед сучасними фахівцями у сфері обліку і оподаткування у зв’язку з розвитком технологій. Серед них:
- обробка великих масивів даних та аналітика;
- використання технологій блокчейн;
- хмарні сервіси;
- стандарти XBRL;
- нове програмне забезпечення;
- впровадження штучного інтелекту та дронів;
- питання кібербезпеки та захисту даних;
- необхідність аналізу стратегії сталого розвитку підприємств.
Також обговорювалась потреба формування інтегрованого мислення бухгалтера, здатного бачити фінансовий ефект для підприємства в контексті сталого розвитку, слухати та чути фахівців з інших галузей, ділової кмітливості, емоційного інтелекту, комунікативних, творчих здібностей, вміння працювати в команді, проявляти гнучкість та адаптивність.
Динамічні зміни бізнес-середовища зумовлюють трансформацію вимог до фахівців, які повинні володіти не лише знаннями з обліку, але й знати, розуміти податкове законодавство, сучасні ІТ-технології та програмне забезпечення.
Актуальними формами співпраці закладів освіти з роботодавцями та стейкхолдерами було визначено:
- проведення спільних засідань, круглих столів, конференцій;
- організація екскурсій, гостьових лекцій;
- стажування викладачів та здобувачів освіти;
- проходження студентами практики на підприємствах, в установах, організаціях.








Участь у таких заходах сприяє підвищенню якості освітнього процесу, своєчасному реагуванню на зміни в професійному середовищі, успішній реалізації освітньо-професійних програм, а також підготовці висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців галузі.
Ніна РЕБРИНА