Участь викладачів циклової випускової комісії обліку та фінансів у роботі круглого столу щодо підготовки фахівців для сектору економіки та бізнесу зі спеціальності 071 Облік і оподаткування

Категорії: ,

22 травня викладачі циклової випускової комісії обліку та фінансів взяли участь у роботі круглого столу «Підготовка фахівців для сектору економіки та бізнесу: гармонізація ринку праці та ринку освітянських послуг» із спеціальності 071 Облік і оподаткування. Захід було організовано Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».

Метою круглого столу стало обговорення актуальних питань підготовки кваліфікованих кадрів для потреб сучасного ринку праці, налагодження ефективної взаємодії між закладами освіти та роботодавцями, а також визначення перспектив розвитку освітніх програм відповідно до вимог виробництва.

Під час заходу розглядались такі актуальні питання, як:

  • формування професійного зростання та лідерства фахового молодшого бакалавра: спеціальність 071 Облік і оподаткування;
  • аналіз підготовки кадрів для економічної галузі України та контингент здобувачів освіти спеціальності;
  • професійні компетентності випускника;
  • навчально-методичне забезпечення освітньо-професійних програм;
  • організація практичної підготовки здобувачів освіти у тісній співпраці з роботодавцями: позиції щодо поліпшення;
  • основні вимоги до підготовки фахового молодшого бакалавра зі спеціальності 071 Облік і оподаткування;
  • узгодження компетентностей та результатів навчання майбутніх бухгалтерів з вимогами Міжнародних стандартів освіти;
  • поєднання фахових знань з професійною етикою бухгалтера;
  • необхідність безперервного професійного розвитку тощо.

Окрему увагу було приділено ключовим викликам, які постають перед сучасними фахівцями у сфері обліку і оподаткування у зв’язку з розвитком технологій. Серед них:

  • обробка великих масивів даних та аналітика;
  • використання технологій блокчейн;
  • хмарні сервіси;
  • стандарти XBRL;
  • нове програмне забезпечення;
  • впровадження штучного інтелекту та дронів;
  • питання кібербезпеки та захисту даних;
  • необхідність аналізу стратегії сталого розвитку підприємств.

Також обговорювалась потреба формування інтегрованого мислення бухгалтера, здатного бачити фінансовий ефект для підприємства в контексті сталого розвитку, слухати та чути фахівців з інших галузей, ділової кмітливості, емоційного інтелекту, комунікативних, творчих здібностей, вміння працювати в команді, проявляти гнучкість та адаптивність.

Динамічні зміни бізнес-середовища зумовлюють трансформацію вимог до фахівців, які повинні володіти не лише знаннями з обліку, але й знати, розуміти податкове законодавство, сучасні ІТ-технології та програмне забезпечення.

Актуальними формами співпраці закладів освіти з роботодавцями та стейкхолдерами було визначено:

  • проведення спільних засідань, круглих столів, конференцій;
  • організація екскурсій, гостьових лекцій;
  • стажування викладачів та здобувачів освіти;
  • проходження студентами практики на підприємствах, в установах, організаціях.

Участь у таких заходах сприяє підвищенню якості освітнього процесу, своєчасному реагуванню на зміни в професійному середовищі, успішній реалізації освітньо-професійних програм, а також підготовці висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців галузі.

Ніна РЕБРИНА