Офіціант. Бармен

Освітньо-кваліфікаційний рівень: кваліфікований робітник

Термін навчання: 3 роки

Вступ на основі базової середньої освіти (9 класів)

Офіціант

Дуже клопітка і відповідальна професія. Кваліфікований офіціант – ключова фігура в будь-якому закладі ресторанного господарства.

Офіціант є господарем залу, бо організовує і впоряджає зал до прийому відвідувачів. Він досконало володіє прийомами обслуговування, вміє сервірувати столи. Знає форми складання салфеток, рецептуру і технологію приготування страв та напоїв. Насамперед повинен грамотно і делікатно спілкуватися з клієнтами, бути психологом, вміти залагодити конфлікт, досконало знати порядок прийому замовлень, правила подачі страв та напоїв.

Головний обов’язок офіціанта – сервіровка столу, а це справжнє мистецтво зі своїми правилам та законами.

Святкування знаменних дат, подій, весілля і навіть прийом видатних осіб, підписання угод – передбачає спілкування за урочистим столом і неможливе без офіціантів, які беруть активну участь у загальній трапезі. Як розсадити людей, які страви подавати і кому в першу чергу, які прибори потрібні для споживання тієї чи іншої страви, – саме до цього має безпосереднє відношення офіціант. Він не тільки обслуговує людей, які сидять за столом, але й допомагає, навіть навчає їх дотримуватися певних правил і етикету споживання їжі. Сьогодні жоден ресторан, кафе чи бар не може обійтися без офіціанта. Професія офіціанта може принести радість тому, хто любить роботу живу, деякою мірою навіть артистичну.

Випускники можуть працювати офіціантами в ресторанах, кафе та барах.

Бармен

Бармен – це обличчя кожного закладу.

Бармен якісно і швидко обслуговує клієнтів. Знає рецептури приготування безалкогольних і слабоалкогольних напоїв, вміє досконало користуватися барменським приладдям, скляним посудом. Без проблем відпускає напої, делікатно спілкується з відвідувачами закладу. Вміє оформити вітрину барної стійки, експлуатувати обладнання і створити своїм вмінням свято для клієнтів.

Професію бармена відносять до типу професій “людина – людина”, тому що головним предметом праці для неї є людина, а головною метою праці цієї професії є оперативне обслуговування відвідувачів та розрахунок з ними. Професійна придатність залежить від емоційної врівноваженості, особливої чутливості, вимагає вміння встановлювати і підтримувати контакти з людьми, розумітися на їх індивідуальних особливостях. Основні обов’язки бармена – зустрічати гостей, знайомити їх з асортиментом і рецептурою напоїв, отримувати замовлення, готувати напої та закуски, сервірувати їх. Бармен повинен знати асортимент слабоалкогольних та алкогольних напоїв, які користуються попитом, рецептуру і способи приготування коктейлів; вимоги до інвентаря, посуду; порядок розрахунку з відвідувачами; правила та температурний режим зберігання товарів; засоби та правила оформлення товару на прилавку.

Випускники можуть працювати барменами у ресторані, ресторані-барі, кафе, кав’ярнях, кафе-пекарнях, чайних салонах, закусочних, шинках.