Семінар-практикум «Забезпечення системи академічної доброчесності в закладі освіти»

25 січня в коледжі було проведено семінар-практикум «Забезпечення системи академічної доброчесності в закладі освіти».

Запорукою ефективної та дієвої організації науково-інноваційної діяльності у коледжі є дотримання академічної культури серед педагогічних працівників та формування компетентностей етичної наукової поведінки здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності. Про академічну доброчесність важливо не просто говорити, необхідно вчитися жити доброчесно, виховувати в собі сміливість відстоювати своє право на справедливе доброчесне освітнє середовище.

Директор коледжу Ігор Корчук зазначив, що академічна доброчесність є орієнтиром для досягнення успіху в освітньо-науковій діяльності та являється дієвим інструментом забезпечення і посилення якості освіти в коледжі. Саме вона поєднує в собі етичні норми та правила поведінки людини в освітньо-науковому середовищі, механізми їх реалізації на практиці. Доброчесність формує цілий комплекс чинників та векторів, які визначають спроможність і бажання протидіяти академічній недоброчесності, що у свою чергу, формує позитивний імідж закладу освіти.

Методист Ніна Ребрина наголосила на тому, що однією з ключових складових внутрішньої системи забезпечення якості освіти в коледжі є дотримання академічної доброчесності, яка визначає загальноприйняті світовою спільнотою стандарти здійснення освітньої та наукової діяльності учасниками освітнього процесу й створює середовище нульової терпимості до порушень академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин. Під час виступу було розглянуто нормативно-правову базу забезпечення системи академічної доброчесності в коледжі, сутність та основні принципи академічної доброчесності, етики академічних відносин, форми академічної недоброчесності, види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за порушення правил та норм академічної доброчесності, визначено основні напрями подолання цих негативних явищ.

Викладачі циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії продемонстрували технологічні рішення боротьби з плагіатом, дотримання принципів академічної доброчесності.

У своїй доповіді «Огляд ресурсів для вдосконалення рівня академічної доброчесності» Тетяна Пугач провела огляд актуальних онлайн ресурсів, зокрема, курсів «Академічна доброчесність» від студії онлайн освіти Ed-era, онлайн курс «Академічна доброчесність: онлайн курс для викладачів» від платформи Prometheus, онлайн курс «Академічна доброчесність в університеті» на платформі ВУМ online та додаткових ресурсів на сайтах Освітнього омбудсмена України та Проєкту сприяння розвитку академічної доброчесності в Україні. Викладач наголосила на важливості проходження міжнародних онлайн курсів, зокрема курсу «Academic integrity: Values, Skills, Action», адже такі курси сприяють всебічному розвитку рівня академічної доброчесності та вивченню кращих світових практик.

Голова циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії, кандидат технічних наук Олександр Ройко провів майстер-клас «Техніки пошуку інформації та оформлення посилань». Він зауважив, що одним із дієвих способів дотримання академічної доброчесності є належним чином оформлені, посилання на автора чи авторку інформації, яка використовується в дослідженні, кваліфікаційній роботі, методичній розробці тощо. А для цього необхідно вміти якісно знаходити потрібний контент та коректно, відповідно до чинних стандартів, робити посилання на оригінальний матеріал. Олександр Ройко розповів про інструменти пошукових систем, які дозволяють виконувати фільтрацію контенту та звужувати пошукові запити для одержання релевантних результатів. Також у ході виступу розглянуто сервіс для автоматизації оформлення бібліографічних посилань, що суттєво полегшує та спрощує роботу учасників освітнього процесу.

Під час доповіді «Огляд програмних систем антиплагіату станом на січень 2023 року» викладач фахових дисциплін Петро Грицан ознайомив присутніх із програмно-технічними системами перевірки академічної доброчесності, розповів про особливості їх функціонування, наголосив на необхідності формування фахових компетентностей педагогів за даним напрямом та навчанні здобувачів освіти цим навичкам.