Посилення демократичної участі освітніх закладів для просування системи ESDGC. Досвід Коледжу готельного бізнесу HOTEL SCHOOL (Рига, Латвія)

Категорії: , ,

Within the framework of the EU Erasmus+ project’ Horizontal capacity building of vocational education for internationalisation and modernisation, including innovation, digitalisation, and sustainability, through methodology transfer and exchange of best practices’, project number 101129249, Yulia Pasnaka, Chair of the Board, Head of the HOTEL SCHOOL Hotel Management College (Latvia), demonstrated sustainable practices that shape the city’s green initiatives. The speaker presented various forms of democratic participation in education, including traditional and alternative approaches. During the lecture, the HOTEL SCHOOL experience in Riga was presented.

В рамках реалізації проєкту ЄС Erasmus+ «Горизонтальна розбудова потенціалу професійної освіти для інтернаціоналізації та модернізації, включаючи інновації, цифровізацію та стійкість, шляхом передачі методології та обміну кращими практиками», номер проєкту № 101129249, Юлія Паснака, директорка коледжу, керівниця навчальної частини, Голова правління (HOTEL SCHOOL, м. Рига), продемонструвала сталі практики, що формують зелені ініціативи міста.

Демократія в освіті відіграє вирішальну роль у формуванні активних громадян, які не лише отримують знання, а й беруть участь у суспільному житті. Вона сприяє розвитку критичного мислення, відповідальності та готовності впливати на рішення, що стосуються майбутнього громади та країни. Відповідно до цієї концепції, демократична участь в освітньому процесі дозволяє студентам стати не тільки споживачами знань, але й активними учасниками змін у суспільстві.

Спікерка розповіла про різноманітні форми демократичної участі в освіті, зокрема, про традиційні та альтернативні підходи. Традиційні форми включають студентські ради, молодіжні парламенти, участь у виборах та офіційні зустрічі з адміністрацією навчальних закладів. Альтернативні підходи охоплюють неформальні дискусії, використання соціальних мереж, громадські акції, творчі методи самовираження, а також участь у культурних, екологічних та соціальних ініціативах.

Юлія Паснака зазначила, що Європейська комісія у своїх пріоритетах на 2024-2029 роки підкреслює важливість залучення громадян до процесу ухвалення рішень та підвищення їхньої активності. Програма Erasmus+ сприяє розвитку демократичних процесів, допомагаючи студентам та викладачам усвідомити спільні цінності ЄС і принципи громадянської відповідальності, що дозволяє розвивати ідеї інклюзивності та соціальної справедливості.

У ході лекції було представлено досвід HOTEL SCHOOL м. Рига щодо демократичної участі в освітньому процесі. Практики, що впроваджуються, включають залучення студентів до процесу прийняття рішень, організацію дебатів, участь у міжнародних проєктах і цифрових ініціативах. Важливими елементами є також інтеграція зелених ініціатив, що формують стійкий розвиток міста та навчального середовища.

Під час підведення підсумків лекції, усі учасники зауважили, що демократія в освіті – це не просто набір правил, а можливість кожного бути почутим та долученим до важливих рішень. Реалізація проєкту Erasmus+ у професійній освіті сприяє інтернаціоналізації, модернізації та посиленню громадянської активності, що є ключовими факторами сталого розвитку демократичного суспільства. Важливим аспектом є також підтримка інноваційних технологій та цифрових інструментів у навчанні, що відповідає сучасним вимогам освітнього середовища.

Проєкт реалізується за фінансової підтримки Програми Європейського Союзу Erasmus+. Координатором є Коледж готельного менеджменту HOTEL SCHOOL (Латвія, Рига), учасниками проєкту є Італійська школа гостинності (Італія, Рим), Волинський фаховий коледж Національного університету харчових технологій (Україна, Луцьк) та Центр професійної освіти Дон Боско (Україна, Львів). Проєкт спрямований на модернізацію професійної освіти у сфері гостинності через впровадження інноваційних технологій, розвиток міжнародної співпраці та обмін найкращими практиками.