Педагогічний діалог для викладачів математики «Зміст математичної освіти у вимірі сьогодення»

Захід був організований та проведений Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Волинській області.

Обговорення почалися з аналізу результатів міжнародного дослідження якості освіти, спрямованого на оцінювання здатності 15-річного учнівства застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих контекстах Pisa 2022. Подальша робота відбувалася у розгляді пʼяти квестій «Яким має бути сучасний вчитель?», «Як подолати освітні втрати?», «Наскільки швидко змінюється математика?», «Чи насправді забезпечуються міжпредметні зв’язки у процесі навчання чи лише на папері?», «Чи повинен вчитель вміти самостійно створювати різні дидактичні матеріали?».

Самоосвіта та підвищення кваліфікації є обов’язковими складовими діяльності педагога, а ефективність цього процесу залежить від систематичності та послідовності. Як зробити планування професійного розвитку максимально доступним, корисним і зрозумілим розповіла викладачка математики Тетяна Пугач у своєму виступі на тему «Індивідуальна траєкторія професійного розвитку викладача в контексті надолуження освітніх втрат».

Процес самонавчання значно складніший, адже він має бути багаторівневим і обов’язково — поступовим, тому при побудові власної індивідуальної траєкторії професійного розвитку доцільно скористатися принципом восьми «само», до якого входять самооцінка, самооблік, самовизначення, самоорганізація, самореалізація, самокритичність, самоконтроль, саморозвиток. Тетяна Валеріївна порадила для колег-математиків ряд можливостей для підвищення кваліфікації, які стосуються винятково викладання математики.

Пандемія COVID-19, а потім і повномасштабна війна призвели до безпрецедентних змін у житті України та кожного її громадянина. Проте з-поміж усіх соціальних груп найбільше постраждали діти. Результати українських і міжнародних досліджень свідчать, що в українському суспільстві є серйозні освітні втрати з базових предметних компетентностей.

Надолуження освітніх втрат викладачеві, на думку Тетяни Валеріївни, слід починати з оцінки потреб, тобто, анкетування, детального аналізу контрольних робіт, а далі потрібно поступово вводити зміну формату занять, розробляти програму надолуження освітніх втрат та збільшувати час якісного навчання.

І на звершення свого виступу поділилася рядом освітніх можливостей для поєднання обох процесів – розвитку самоосвіти викладача та успішного подолання освітніх втрат.

Захід класний та інформативний