Сучасний етап розвитку освітньої галузі характеризується динамічними трансформаціями, зумовленими широким застосуванням цифрових технологій, розбудовою Суспільства 4.0. Відзначається нагальна необхідність модернізації освітнього середовища, приведення його у відповідність сучасним досягненням науки та технологій. Вирішення завдань формування високотехнологічного освітнього середовища, розроблення якісного е-контенту є суттєвими передумовами підготовки фахівців, здатних до ефективного застосування сучасних цифрових технологій у професійній діяльності.
24 січня 2024 року у коледжі відбулась майстерня з підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Штучний інтелект у професійній діяльності педагога». Захід було проведено викладачами циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії.
Олександр Ройко, голова циклової випускової комісії комп’ютерної та програмної інженерії, кандидат технічних наук презентував доповідь «Прикладні аспекти використання великих мовних моделей в освітньому процесі». У своєму виступі він акцентував увагу на конкретних аспектах застосування мовних моделей, таких як ChatGPT та Google Bard, у сфері освіти, зокрема у роботі педагога. Великі мовні моделі визначаються як надзвичайно потужні інструменти, здатні значно підвищити професійну майстерність педагогічних працівників при підготовці навчальних матеріалів, створення практичних, тестових завдань, генерації контенту та методичної роботи загалом. Доповідач ознайомив присутніх із особливостями формулювання запитів до системи для отримання максимально релевантних результатів, а також розглянув можливості та особливості роботи великих мовних моделей на сучасному етапі.
Голова циклової методичної комісії викладачів, які формують загальні компетентності, кандидат фізико-математичних наук, Олександр Бурбан ознайомив присутніх із наявними на даний час інструментами на основі штучного інтелекту для генерації контенту різних типів та виявлення тексту, генерованого штучним інтелектом. Під час виступу було розглянуто ряд корисних інструментів, таких як Midjourney, Stable Diffusion, Bing Творець зображень, DALL·E mini і Craiyon, які можна використовувати для створення малюнків. Також було розглянуто сервіс для перевірки граматики Grammarly та сервіси Kaiber і Elevenlabs, які використовуються для генерування відео та аудіоконтенту. Було продемонстровано можливості інструментів, які допомагають виявляти текст, створений штучним інтелектом, такі як Gptzero, Hivemoderation і Copyleaks AI Content Detector.
Викладач фахових дисциплін, кандидат фізико-математичних наук, Юлія Удовицька охарактеризувала штучний інтелект в концепції Освіти 4.0: можливості, перспективи та виклики. Зазначила, що сучасні освітні тренди визначають перехідний підхід до освітнього процесу, характеризуються інтеграцією передових технологій та індивідуалізованими методами. Освіта 4.0 ставить перед собою завдання підготовки здобувачів освіти до викликів сучасного світу, сприяючи розвитку компетентностей та готовності до інновацій.
Інноваційні освітні технології є дієвим інструментом організації пізнавальної, творчої діяльності, комунікації та співпраці учасників освітнього процесу, тому розвиток цифрової компетентності педагогів – це надважливе завдання сучасних закладів освіти.